Over ons

Initiatiefnemers
Naar buiten! is in 2016 ontstaan vanuit de gedachte van st. OpGroeneVoet te Tilburg: OpGroeneVoet is een stichting die samenwerkt aan projecten die bijdragen aan een bewuste levensstijl en de positieve gevolgen daarvan: groener, mondialer en socialer. Het eerste GroenDoen boekje is ontstaan uit het project 'De Schonste Str'tje van Tilburg. Daarna ontwikkelde het boekje zich tot inhoudelijk magazine met een bredere inhoud. De Naar buiten! 013 magazines in 2017 werden uitgebracht door Janneke de Vries, van Buro DuPro en Yvette van Kempen, van InBeeld visual concepting, beide gevestigd in Tilburg.
Ieder vanuit een eigen visie en ambitie.

Janneke: "Al enkele jaren ben ik als sociaal ondernemer bezig met 'Duurzame Projecten': Waarbij duurzaam zowel 'goed voor de omgeving' als 'met structurele invloed' kan betekenen. Erg leuk vind ik het opzetten van burgerparticipatie programma's t.b.v. stedelijke vergroening om mensen te inspireren en motiveren ook zelf aan de slag te gaan. Daarbij is het ook heel nuttig dat we als 'nieuwe' ondernemers samenwerken en onze visies delen. Heel graag draag ik bij aan het prominenter visualiseren van mensen en initiatieven die bijdragen aan ' de Green Lifestyle' ( in het Nederlands klinkt dat toch anders) en dat dat de manier waarop wij met natuur in al haar aspecten omgaan ook onderdeel is van onze cultuur!"

 

Yvette: "Van nature leg ik overal en altijd gevraagd en ongevraagd verbindingen.Wars van structuur, maar een fan van overzicht en keuzevrijheid en een flinke dosis creativiteit, gaf de juiste impuls om de afgelopen 10 jaar aan verschillende regiomagazines vorm te geven. Mijn ambities om alles delen en communiceren naar anderen kan ik kwijt in zowel het magazine als in de online activiteiten van Naar buiten! Op mijn wensenlijstje staat nog een online 'Brabantse vakantie-SPECIAL'. Mijn motivatie is om iedereen, jong & oud, Brabander, Nederlander of toerist/recreant te laten zien wat Brabant te bieden heeft aan duurzame, groene en bewust activiteiten, locaties, recepten, producenten en talenten!"

 

Waar kun je ons van kennen?

2017-nu         BlauweTuinen Tilburg
2017               Voorjaarsfestival 'Blije Bijen & Vrolijke Vogels'
2016-nu       
Groen013
2015-2016   
Schonste Stròtjes van Tilburg
2015-nu       
Stichting OpGroeneVoet
2014-2015   
Stadse boeren Tilburg en community map
2012              
Dag van de Stadslandbouw Tilburg en Bewust Leven magazine

 

Naar buiten! magazine

Het initiatief voor het magazine is in 2016 ontstaan vanuit stichting OpGroeneVoet en begonnen met een ‘GroenDoen in Tilburg’ boekje.
.In mei 2017 verscheen de eerste editie, met medewerking van partijen die het Kinderfestival rondom natuurbeleving in april 2017 organiseerdenvoorjaar/zomer 2017: met Bijzondere Boeren, Te gekke Tuinen, Echte Expedities, een Naar buiten!-kalender en tips over mooie locaties om buiten te spelen, te kijken, te proeven en te genieten.
Omdat steeds meer partijen op het gebied van groen, NME, gezondheid elkaar vonden en merkten dat veel mogelijkheden niet bij elkaar of het publiek bekend waren, kwam er nog een vervolg in het najaar van 2017 .
Ditmaal met streekproducten en gastronomisch erfgoed in de spotlights. Beide edities hadden een oplage van 10.0000 stuks en werden verspreid naar 'groene' basisscholen, lokale horeca en winkels, De Bibliotheek Midden-Brabant, Natuurmuseum Brabant, de Natuurpoorten en via de adverteerders zelf.

 

 

Ambitie

Kunst en cultuur wordt breed en veelvuldig aangeboden én wordt gesubsidieerd op verschillende vlakken. Mede daarom is besloten het magazine te maken voor het basisonderwijs in het 013 gebied: voor leerlingen, ouders én leerkrachten.

Met thema’s als natuurbeleving, gezond eten en bewegen, outdoor activiteiten in de omgeving en regiokennis voor basisschoolleerlingen én hun (groot) ouders.
We hebben de ambitie om 2 x per jaar, in het voorjaar (voor de meivakantie) en in het najaar (voor de herfstvakantie) een gratis magazine aan te bieden aan basisscholen. Naar buiten! is een seizoensmagazine vol tips om naar buiten te gaan. Ontdekken, doen, genieten en proeven in Brabant.

In april 2018 verscheen de 3e editie. Deze editie werd gemaakt in samenwerking De oplage werd verhoogd naar 15.000 stuks. Buro DuPro als uitgever zette met verschillende partijen rondom natuur-, sport een voedseleducatie een editie op welke alleen werd aangeboden via  basisscholen in de regio 013. Deze samenwerking heeft als doel om kinderen, ouders en leerkrachten op een leuke manier te vertellen over natuur, bewegen en een gezonde eetcultuur.

In het najaar van 2018 zal 1 van de belangrijkse themas Good Food zijn: In een editie van 25.000 stuks gaat het over lokaal eten dat bewust wordt geproduceerd en geconsumeerd.  Dus, lekker, goed én gezond.

 

Hoe wordt het gemaakt?

Vinden - verbinden - versterken

Samenwerking

We werken samen met aanbieders op het gebied van natuur en milieu educatie, gezondheid, horeca, leisure en ondernemers op het platteland.

Seizoenen

De edities worden uitgebracht in het voorjaar en najaar.  De ambitie is april (voor de meivakantie) en oktober (voor de herfstvakantie)

Mee-makers

Om zo compleet mogelijk te zijn willen we graag samenwerken. Wil je meedoen, mee 'maken', mee denken...Neem dan even contact op.

Social media

Vinden - verbinden - versterken

Facebook
Twitter
Instagram